Czego się dowiecie?

Jędrek Godlewski, 5 listopada 2018 (13:21)

Czego się dowiecie?

Postaramy się wyposażyć Was w praktyczną wiedzę o działaniu. Żeby odpowiedzieć na wyżej postawione pytanie, skupmy się na przykładzie. Powiedzmy, że chcecie zorganizować wyścig charytatywny na ciekawie ozdobionych rowerach, żeby zebrać pieniądze na lokalny dom seniora. Oto wiedza, która może Wam się przydać i którą chcemy Wam przekazać.

  • Jak rozpoznać potrzeby:

Zanim zorganizujecie rajd, zbadacie czego tak naprawdę seniorzy potrzebują. Może pieniądze na aktywności w domu, a może coś innego? Np. spędzania z nimi czasu? Dowiecie się, jak rozpoznać potrzeby ludzi, dla których działacie.

  • Jak przygotować projekt:

Rajdu nie organizuje się w jeden dzień. Wszystko trzeba przygotować krok po kroku, a później realizować punkt po punkcie. Dowiecie się, jak pracować metodą projektową, żeby bez stresu zaplanować i zrealizować działanie.

  • Jak znaleźć sprzymierzeńców:

Organizując wyścig nie działacie sami i same. Żeby zorganizować imprezę rowerową, warto zastanowić się, kto może Wam w tym pomóc. Może władze lokalne pomogą Wam w organizacji wydarzenia?  A może firma z okolicy będzie chciała ufundować nagrody? Dom kultury udostępni Wam salę na zaplecze wyścigu? Dowiecie się, jak rozpoznawać sprzymierzeńców w swojej okolicy i nawiązywać z nimi kontakt, żeby pomogli w projekcie.

  •  Jak pracować w grupie:

Możecie zaplanować trasę rajdu w pojedynkę, ale z pewnością nie rozdwoicie się, żeby przygotować wyścig i dopilnować wszystkiego w dniu startu. Dowiecie się, jak zbudować zespół, podzielić się zadaniami i jak zadbać o komunikację w zespole, żeby praca nad projektem była przyjemnością.

  • Jak ogarnąć formalności:

Skrzykniecie znajomych, zaplanujecie wyścig i co dalej? W przypadku wielu projektów dochodzicie do momentu, gdy trzeba zapytać kogoś o pozwolenie na zorganizowanie czegoś. Dowiecie się, z jakimi formalnościami może zetknąć się młody/a aktywista/ka realizujący/a swój projekt i jak sobie z nimi poradzić.

  • Jak promować projekt:

Największy strach każdego organizatora wyścigu? Brak zawodników na starcie. Oczywiście w promocji pomogą plakaty i media społecznościowe, ale to nie jedyne rozwiązanie. Dowiecie się, jak skutecznie opowiadać o projekcie, czyli gdzie przedstawić informację o nim i jakim językiem mówić, żeby zdobył zainteresowanie.

  • Jak go sfinansować:

Druk ulotek i plakatów, oznakowanie trasy wyścigu, napoje i przegryzki dla zawodników na mecie. Za to wszystko trzeba będzie zapłacić. Na pierwszy rzut oka nie będzie łatwo, ale źródeł wsparcia wokół Was może być więcej niż myślisz. Dowiecie się, skąd pozyskać pieniądze na działanie w Waszej okolicy.