Czego się dowiecie?

Jędrek Godlewski, 5 listopada 2018 (13:21)

Czego się dowiesz?

Postaramy się wyposażyć Cię w praktyczną wiedzę o działaniu. Żeby odpowiedzieć na wyżej postawione pytanie, skupmy się na przykładzie. Powiedzmy, że chcesz zorganizować wyścig charytatywny na kreatywnie ozdobionych rowerach, żeby zebrać pieniądze na lokalny dom seniora. Oto wiedza, która może Ci się przydać i którą chcemy Ci przekazać.

  • Jak rozpoznać potrzeby:

Zanim zorganizujesz rajd, zbadasz czego tak naprawdę seniorzy potrzebują. Może pieniądze na aktywności w domu, a może coś innego? Np. spędzania z nimi czasu? Dowiesz się, jak rozpoznać potrzeby ludzi, dla których działasz.

  • Jak przygotować projekt:

Rajdu nie organizuje się w jeden dzień. Wszystko trzeba przygotować krok po kroku, a później realizować punkt po punkcie. Dowiesz się, jak pracować metodą projektową, żeby bez stresu zaplanować i zrealizować działanie.

  • Jak znaleźć sprzymierzeńców:

Organizując wyścig nie działasz sam. Żeby zorganizować imprezę rowerową, warto zastanowić się, kto może Ci w tym pomóc. Może władze lokalne pomogą ci w organizacji wydarzenia?  A może firma z okolicy będzie chciała ufundować nagrody? Dom kultury udostępni Ci salę na zaplecze wyścigu? Dowiesz się, jak rozpoznawać sprzymierzeńców w swojej okolicy i nawiązywać z nimi kontakt, żeby pomogli w projekcie.

  •  Jak pracować w grupie:

Możesz zaplanować trasę rajdu w pojedynkę, ale z pewnością nie rozdwoisz się, żeby przygotować wyścig i dopilnować wszystkiego w dniu startu. Dowiesz się, jak zbudować zespół, podzielić się zadaniami i jak zadbać o komunikację w zespole, żeby praca nad projektem była przyjemnością.

  • Jak ogarnąć formalności:

Skrzykniesz znajomych, zaplanujecie wyścig i co dalej? W przypadku wielu projektów dochodzisz do momentu, gdy trzeba zapytać kogoś o pozwolenie na zorganizowanie czegoś. Dowiesz się, z jakimi formalnościami może zetknąć się młody aktywista realizujący swój projekt i jak sobie z nimi poradzić.

  • Jak promować projekt:

największy strach każdego organizatora wyścigu? Brak zawodników na starcie. Oczywiście w promocji pomogą plakaty i media społecznościowe, ale to nie jedyne rozwiązanie. Dowiesz się, jak skutecznie opowiadać o projekcie, czyli gdzie przedstawić informację o nim i jakim językiem mówić, żeby zdobył zainteresowanie.

  • Jak go sfinansować:

druk ulotek i plakatów, oznakowanie trasy wyścigu, napoje i przegryzki dla zawodników na mecie. Za to wszystko trzeba będzie zapłacić. Na pierwszy rzut oka nie będzie łatwo, ale źródeł wsparcia wokół Ciebie może być więcej niż myślisz. Dowiesz się, skąd pozyskać pieniądze na działanie w Twojej okolicy.