– Uczniowie byli zachwyceni grą do tego stopnia, że gdy skończyli jedną rozgrywkę, natychmiast rozpoczynali drugą. Rozwijanie spółdzielni, tworzenie wspólnych projektów, współpraca, a przede wszystkim wcielenie się w rolę kierownika spółdzielni – to wszystko powodowało dobrą zabawą, ale również naukę o społeczeństwie, historii oraz przedsiębiorczości. Uczniowie byli zainteresowani postaciami na kartach gry, ich historią oraz wydarzeniami z nimi związanymi – relacjonuje Michał Stokłosa ze Stowarzyszenia Pomocy „Feniks”.

– Nauczyciele, którzy byli obecni podczas rozgrywek, byli zafascynowani możliwościami gry w procesie dydaktycznym – dodaje Michał Stokłosa.
Stowarzyszenie, uczniowie oraz dyrekcja szkoły planują w przyszłym roku zorganizować Dzień Gier Edukacyjnych, gdzie rozgrywka „Samoorganizujmy się!” będzie jedną z głównych atrakcji.
Gra „SamoorganizujMY się”
Gra „SamoorganizujMY się” opowiada o rozwoju polskiej spółdzielczości w XIX i XX wieku. Gra przeznaczona jest przede wszystkim dla młodzieży w wieku 12-18 lat. Każdy z graczy może wcielić się w niej w rolę kierownika jednej z historycznych spółdzielni. Autorzy zadbali o odwzorowanie realiów epoki – na kartach znajduje się blisko 150 zdjęć i opisów historycznych postaci, wydarzeń oraz instytucji. Jeden komplet przeznaczony jest dla od 2 do 7 osób. Sama rozgrywka zajmuje około 45 minut.