Dr Marian Magdziak, urodzony w 1930 roku architekt, emerytowany profesor nadzwyczajny Politechniki Łódzkiej przygotował publikację dotyczącą przemian w architekturze wiejskiego domostwa: od ubogiej i ciasnej chaty z początku XX wieku po dzisiejsze domy rolników.
Na warsztaty szkoleniowe dla organizacji wiejskich w Łowiczu przyjeżdżają ludzie z całej Polski. Dosłownie, bo na warsztat „Planowanie i realizacja projektów społecznych i partnerstw” stawili się przedstawiciele aż siedmiu województw. Spotkanie odbyło się w dniach 17-20 stycznia 2019 r.
Fundacja Wspomagania Wsi wraz z Mazowieckim Stowarzyszeniem Gmin na Rzecz Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego zaprasza wójtów i burmistrzów gmin wiejskich i miejsko-wiejskich na kolejne spotkanie Akademii Wójta.
W trakcie nowej kadencji wielu samorządowców po raz pierwszy podjęło działania w roli wójtów i burmistrzów. Zaplanowanie pracy tak, żeby sił starczyło na cały okres urzędowania nie jest łatwe. W ramach wiosennej edycji Akademii Wójta porozmawiamy z włodarzami i ekspertami na temat przygotowania urzędu i siebie na pięć lat ciężkiej pracy.
Jest nam bardzo miło poinformować, że Spotkanie Organizacji Działających na Obszarach Wiejskich w Marózie odbędzie się już za cztery miesiące!
W ramach projektu Nasza Przestrzeń II w ciągu dwóch lat pomogliśmy w zorganizowaniu konsultacji społecznych w 29 gminach, które w najbliższym czasie zakończą się uchwaleniem dokumentów planistycznych. O procesie konsultacji opowiadają urzędnicy gmin Złocieniec (woj. zachodniopomorskie), Mieścisko (woj. wielkopolskie), Cekcyn (woj. woj. kujawsko-pomorskie).
Dowiedź się więcej o wcześniejszych odsłonach projektu Nasza Przestrzeń!
W publikacji „Konsultacje planu miejscowego. Instrukcja obsługi” przedstawiamy proces konsultacji z perspektywy dwóch najważniejszych naszym zdaniem uczestników: z jednej strony przedstawiciela gminy, czyli urzędnika odpowiedzialnego za planowa-nie przestrzenne lub prowadzenie konsultacji społecznych, a z drugiej strony – z perspektywy lidera lokalnej społeczności, którym w tym przypadku najczęściej będzie sołtys albo sołtyska. Opisujemy więc proces […]
Gry „Samoorganizujmy się!” zostały przekazane Pracowniki Inspiracji Kulturalnych, która zorganizowała rozgrywkę w Filii Bibliotecznej w Kliczkowie Małym. Planowane są kolejne zajęcia z użyciem gry.
Gry „Samoorganizujmy się!” w trafiły do Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Grabowie Królewskim. W pierwszych zajęciach z użyciem gry wzięli uczniowie klasy VII i VIII podczas lekcji historii. Później gry trafiły świetlicy, gdzie na co dzień może z nich korzystać społeczność szkolna.
Gry „Samoorganizujmy się!” trafiły do świetlicy wiejskiej w Radeczu, gdzie zostały zorganizowane rozgrywki z ich udziałem. – Gra wzbudziła duże zainteresowanie wśród młodzieży i z pewnością zagramy w nią jeszcze nie raz – relacjonuje Martyn Owczarz, która zorganizowała zajęcia.
Gry „Samoorganizujmy się!” zostały przekazane do Stowarzyszenia Pomocy „Feniks”, które zorganizowało rozgrywki w Zespole Szkół w Czerwionce-Leszczynach.
Gra „Samoorganizujmy się!” trafiła do Szkoły Podstawowej w Budziszewicach. – Rozwój spółdzielczości w XIX i XX wieku zaciekawił młodzież. Dodatkowo mogli spotkać się z opisem Kół Gospodyń Wiejskich, które w naszej gminie działają bardzo prężnie – opisuje zajęcia z użyciem gry Justyna Woźniak-Staruch.
Gry „Samoorganizujmy się!” trafiły do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Mąkolnie. W zajęciach z użyciem gry wzięło udział 30 uczniów z klas trzecich oddziałów gimnazjalnych.
Gry „Samoorganizujmy się!” zostały przekazane Stowarzyszeniu Stacja Rozwoju „Słowikor”, które zorganizowało zajęcia z użyciem gry w gminie Poczesna.
Gry „Samoorganizujmy się!” trafiły do Fundacji „Rosa Mundi”. Otrzymane egzemplarze zostały przekazane do SP im. Arkadego Fiedlera w Gułtowie i SP im. Jana Brzewchwy Brzeźnie, gdzie zorganizowano zajęcia z ich wykorzystaniem.
Gry „Samoorganizujmy się!” trafiły do Biblioteki Publicznej w Kępnie.
Gry „Samoorganizujmy się!” się trafiły do Szkoły Podstawowej im. Włodzimierza Potockiego w Sękocinie.